fitclub.ee
Meie facebookis

Tarkuseid ajakirjast TERVIS pluss

Veebruari Tervis pluss on kaanest kaaneni lugemist täis, kuid toon mõningad minule meeldivad  laused ja mõtted Sinulegi lugemiseks või ülekordamiseks :)

Säästa oma liigeseid ja lihaseid:

  • Tuleb valida sobiv spordiala, õige treeningumaht, intensiivsus ja sagedus.
  • Sportides võiks unustada muud mõtted ja nautida toimuvat. Keskendu tegevusele! Juba teel trenni võiks end hakata sellele teadlikult häälestama.
  • Hindama peaks väsimusastet ning valima vastava koormuse ja treeningstiili. Seos väsimuse ja vigastuste vahel on ilmselge.
  • Alati tuleb teha sooja, peale põhitreeningut jahtuda ning venitada.
  • Mitmekülgsus!
  • Meeldiv lihasvalu peale trenni ei ole kurjast. Küll aga olukord, kus järgmisel päeval on valu tõttu lausa raske liikuda. Iga treening on heas mõttes lihase lõhkumine eesmärgiga ehitada üles uus ja tugevam struktuur. BODYPUMP on imeline vormija, kuid esimestel kordadel tuleb ALATI kasutada minimaalset koormust, et saada õigeks tehnika ja seejärel hakata tasahaaval koormuseid tõstma.
  • Õige rüht on paljuski hea enesetunde aluseks. Hea rüht aitab vältida lihaspingeid ja -valu, väsimust, liigeseprobleeme, pea- ja seljavalu!!!
  • Kui tahame liiga palju liiga kiirelt, ei saavuta me tegelikku eesmärki!

Spordiarst Mihkel Mardna ning olümpiavõitja Erki Noole parimad soovitused tervisesportlasele, ehk meile, kes treenime, et olla terved ja elurõõmsad:

  • Sportimine peab olema meeldiv, st tuleb leida endale sobivad mitmekülgsed liikumisviisid, et saaksid nautida iga liigutust ja olla õnnelik :). Imeline oskus on mõelda head ja tervislikud tegevused endale meeldivaks :)
  • Protsessist peab mõnu tundma. Trenn võiks olla igapäevase hea vormi vahend, et suuta teha paremini oma tööd ja ammutada energiat kõigiks muudeks tegevusteks.
  • Väikesed sihid on teretulnud, kuniks need treeningu nautimist segama ei hakka. Tähtis ei ole täita pelgalt eesmärk, vaid hoopis olla järjepidev.
  • Pigem teha vähem, aga pidevalt. (Arst toonitab, et organismile on tähtis hoida üht kehakaalu, mitte alla, juurde, alla võtta.)
  • Üldine soovitus tervisesportlasele on hoida pulssi 120-150 lööki minutis.
  • Traumad on sportimisel vältimatud. "Kui sa midagi ei tee, siis midagi ei juhtu." Nool lisab, et tavaharrastaja ei pane tihti tähele, et jookseb aastaid sama marsruuti, üks jalg killustikul, teine murul, st üks pidevalt kõrgemal ning üle koormatud. Seega alati, kui kahtled oma tehnikas või soorituses, küsi treenerilt üle!
  • Suure ülekaaluga inimene võiks alustada staatilistest harjutustest, ütleb Nool. Alati tasub treeneril lasta tehnika üle vaadata, et endale viga ei teeks.
  • Spordiarst Mardna ütleb: "Ma arvan, et iga inimene leiaks mõnel korral nädalas tunnikese. Asi on tahtmises!" Kas pole nii? :)
  • Erki Nool:"Teate, mis on kõige raskem distants tervisesportlase jaoks? Diivanilt välisukseni! See on ülekaalukalt kõige raskem. Sealt edasi on juba lihtne!"

Tervet treenimist,

Sinu treener Mailiis

Jaga teistega:Jaga seda uudist Twitteris Twitter  

http://www.fitness.ee/http://www.fitshop.ee
Copyright © FitClub