fitclub.ee
Meie facebookis

Treenimine teeb Sind õnnelikuks

"Tänapäeva karjäärile ja tarbimisele orienteeritud läänemaailmas on stress, läbipõlemine ja depressioon laialt levinud ning antidepressandid üks enim müüdud ravimigruppe. Infotulv, kiire elutempo, liiga vähene uneaeg ning üldise kehalise koormuse tohutu vähenemine viimasel sajandil, sh viimastel aastakümnetel väsitavad psüühikat ja mõjutavad ajukeemiat," kirjutab spordiarst Virve Vask ajakirjas ÜKS.

Kehaline treening, piisav uneaeg, naer ja positiivne mõtteviis võivad aidata depressiooni vastu. Regulaarne aeroobne treening intensiivistab ajukemikaalide serotoniini, mis on looduslik antidepressant ja endorfiinide tootmist ajustruktuurides.

Endorfiinid on õnnehormoonid, mis muudavad paremini talutavaks valu, kehalise pingutuse raskuse ja kingivad heaolutunde ka sportides. Juba 20-30 minutit harjutamist 70-80% tasemel maksimaalsest pulsisagedusest vabastab endorfiine ja tekitab heaolutunde. Kui keha harjub selle narkootikumiga, siis ei ole enam raske leida aega, võimalusi, rääkimata motivatsioonist, et seda õnnetunnet üha uuesti kogeda. NII SAABKI SPORDIHARRASTUSEST VAJADUS, SÕLTUVUS. Võib arvata, et ka meie esivanemate ränkraske rassimise muutsid talutavaks õnnehormoonid.

Paraku aga kõigil inimestel ei vabasta treening samal hulgal õnnehormoone ning väiksema endorfiiniproduktsiooniga inimesed ei koge nii suurt rahulolu. Teistel aga tekib regulaarsel treenimisel sõltuvus mitte ainult harjumusest, vaid vajadus õnnetunnet kogeda :)

Vask, V. 2009. Sport vs antidepressandid. - ÜKS, nr 1, 44.

TULE PROOVI JÄRELE!

Sinu terviseklubi

Jaga teistega:Jaga seda uudist Twitteris Twitter  

http://www.fitness.ee/http://www.fitshop.ee
Copyright © FitClub