fitclub.ee
Meie facebookis

Venitustreeningu põhialused

Venituse põhialused

  • Venita alati sooja lihast
  • Jäigemana tunduvat poolt venita enne elastsemat poolt
  • Väsinud või vigastatud lihasele pööra suuremat tähelepanu
  • Venita võimalikult lõdvestunud lihast
  • Hoidu asendist, millega kaasneb valuaisting. Valu annab märku, et midagi on valesti
  • Ära ületa kunagi valuläve venitamisel
  • Väldi väärasid ja äärmuslikke piirasendeid
  • Pea meeles, et venitustreening pole võistlus kaaslastega
  • Keskendu venitusel korraga üle ühe liigese ulatuvale lihasele
  • Kuna painduvus on liigeseomane, pea meeles, et ühe liigese venitusharjutuse sooritamine ei paranda teiste liigeste painduvust
  • Venitamisel hoidu järskudest ja kiiretest liigutustest, mis kutsuvad esile tugeva kontraktsiooni vastupidiselt lihasele
  • Tegevusega mittehaaratud lihased olgu lõdvad, lõtvus tõhustab venitust
  • Venitama õpib ainult venitades

Ettevaatusabinõud

  • Üleliigne painduvus võib destabiliseerida liigeseid ja seega suurendada kõõluste ja liigeste vigastuste riski
  • Iga venitusharjutus sisaldab mõningast riski. Valu teha ei tohi!!!!
  • Vigastuse tekkimise võimalus sõltub treeningseisundit, vanusest, eelnevatest vigastustest, ehituslikest hälvetest, väsimusest ja harjutuste tehnikast
  • Kõik sõltub konkreetsest inimesest. On mõned harjutused, mida mõningad inimesed ei saa sooritada ning teised harjutused, mida mõningad inimesed saavad sooritada
  • Üldiselt ei ole sellist asja nagu ohtlik venitus või ohtlik harjutus. On ainult ohtlik viis sooritada mingit liigutust konkreetsel inimesel konkreetsel ajahetkel, kuna teatud harjutused tekitavad ülemäärast pinget keha riskipiirkondadele

Hoiatused

Lihast ei tohi venitada, kui:

  • Luu takistab liikumist, koged funktsioonihäireid, liikuvuse vähenemist või liigestes puudub stabiilsus
  • Hiljuti on olnud luumurd, nikastus, rebend või väljavenitus
  • Kahtlustad või esineb äge põletik või põletikulised protsessid liigeses või selle ümber
  • On osteoporoos
  • Koged teravat, ägedat valu liigese liikumisel või lihase välja venitamisel.
  • Või kui põed teatud nahahaigusi

Venitustreeningu sagedus

Painduvustaset aitab parandada kolm ja säilitada kaks harjutuskorda nädalas. Selja ülaosa, alaosa ja jalalihased on soovitav venitada iga päev. Eesmärgiga parandada lihase ainevahetust tuleks kasutada keskmise pikkusega venitusharjutusi (kuni 30 sek). Eesmärgiga suurendada kõõluste ja lihaste venivust tuleks kasutada pikki venitusharjutusi ( 2-3 min).

 

Tule koos meiega venitama teisipäeviti kell 20.10 ja laupäeviti kell 13.30! KOHTUMISENI!

Jaga teistega:Jaga seda uudist Twitteris Twitter  

http://www.fitness.ee/http://www.fitshop.ee
Copyright © FitClub